Golf en TeeTime boeken

Voor alle (de meeste althans) golfbanen is het momenteel nodig om vooraf je TeeTime te reserveren. Het geeft de zekerheid dat je als golfer op een afgesproken tijdstip ook echt de baan op kan. En het helpt ons als Golfclub Gaasterland om de komst van spelers meer te spreiden en de baanbezetting daarmee te verbeteren. Vooral die spreiding was aanleiding om het reserveren van tijden bij Golfclub Gaasterland verplicht te stellen tijdens de coronacrisis.

Voor Gaasterland was dat best een omslag omdat wij tot dan toe niet werkten met reserveringen.
Naast reserveren heb je ook nog ook de verantwoordelijkheid om, als er iets tussenkomt, de reservering tijdig te annuleren. Juist daarom is het belangrijk dat het reserveren - en eventueel weer annuleren - op een simpele en natuurlijke manier kan.

Vind je het moeilijk om via de website van Golfclub Gaasterland een starttijd te reserveren bel dan met het clubhuis (0514-604236) tussen ca. 09.00 en 17.00 uur of mail je wensen naar gcgaasterland@gmail.com

Ook wil je je golfvrienden kunnen uitnodigen om mee te spelen en dat direct kunnen vastleggen. Ook dat kan.
Kortom veel gemak en het voorkomt teleurstellingen, bijvoorbeeld omdat het in het verleden wel eens erg druk was bij hole 1 en er lange wachttijden waren.

Wat echter ook belangrijk is:
Ga op je starttijd weg en niet eerder. Het lijkt soms dat er veel ruimte voor je is omdat de voorgangers al op hole 2 zijn, maar als het een 4-flight is loop je daar al snel tegen aan. Achter een 4 flight zit namelijk 16 minuten ruimte en bij 2 of 3 flight 8 minuten.
Dus heb geduld en als de flight achter je zit drammen en er genoeg ruimte vóór je is, laat dan gewoon door. Dan heb je ook weer minder druk en blijf je genieten van golf en je omgeving.

Hoe kun je nou weten dat je de juiste snelheid in de baan hebt?
Als stelregel bij Golfclub Gaasterland kun je aanhouden dat je ca. 1 uur na je starttijd bij hole 6 bent aangekomen.

(Beperk dus echt het zoeken naar je verloren bal tot ca. 1 minuut en speel gewoon een provisonal)

Veel golfplezier